Deze opdracht voor kunstzinnige oriëntatie is werkelijk een uitdaging. Je gaat op een hele andere manier te werk met een 3D kinderanimatiefilm. Je zet als het ware je didactische bril op en gaat je verdiepen in verschillende 3D-animatietechnieken. Ook ben ik van mening dat dit een zeer goed proces is voor de student, omdat je intensief bezig bent met het ‘onderzoeken’ van een kinder(animatie)film. Voor deze opdracht betreft het slechts één film, maar in de praktijk kan je deze opdracht natuurlijk ook toepassen op andere films.
Naast het feit dat het voor de student goed is om hiermee aan de slag te gaan, is het voor de leerlingen op de basisschool natuurlijk ook erg leerzaam. De leerlingen kijken op een leuke en leerzame manier naar de film, het sluit aan op de belevingswereld van het kind.
Tot slot is het bijhouden van een weblog een leuke manier om al de gevonden gegevens te verwerken. Het afgelopen jaar heb ik al voor meerdere opdrachten een weblog moeten bijhouden, dus voor mij is deze manier van opdrachten publiceren niet geheel onbekend.
Prima motivatie! :)
BeantwoordenVerwijderen