Motivatie

Motivatie Wesley
Voordat we begonnen met het project kreeg je natuurlijk al het een en ander te horen van anderen. Zij hadden dit project namelijk al afgesloten en je hoorde een beetje wat er gedaan moest worden. Ik dacht eerst dat het iets was zoals dat je een film bekijkt hier een recensie overschrijft en de verschillende perspectieve in behandeld. Gelukkig is het meer dan dat, dit mag je namelijk ook nog eens gaan toepassen in de praktijk. Ik vind dat juist erg interessant kinderen kijken altijd naar de film om het verhaal en om de personages maar letten zelf niet op hoe deze personages gevormd zijn. Door middel van het lespakket krijgen de leerlingen hier een beter beeld bij en zullen ze in het vervolg met twee verschillende visies naar animatie films gaan kijken. Althans dat is bij mij in ieder geval het geval. Als ik nu een animatiefilm bekijk let ik ook op de vormgeving van de makers dit is voor mij even interessant als het hele verhaal zelf. Dit wil ik dus ook graag overbrengen op kinderen zodat kinderen dit ook inzien.

Daarnaast is het natuurlijk fijn om bepaalde lessen hierbij te bedenken waar je zelf ook nog iets aan hebt tijdens je stage. Deze lessen zou je altijd kunnen toevoegen en ik vermoed dat hierdoor ook positieve reacties ontstaan bij de leerlingen.

Motivatie Hilly
Deze opdracht voor kunstzinnige oriëntatie is werkelijk een uitdaging. Je gaat op een hele andere manier te werk met een 3D kinderanimatiefilm. Je zet als het ware je didactische bril op en gaat je verdiepen in verschillende 3D-animatietechnieken. Ook ben ik van mening dat dit een zeer goed proces is voor de student, omdat je intensief bezig bent met het ‘onderzoeken’ van een kinder(animatie)film. Voor deze opdracht betreft het slechts één film, maar in de praktijk kan je deze opdracht natuurlijk ook toepassen op andere films.
Naast het feit dat het voor de student goed is om hiermee aan de slag te gaan, is het voor de leerlingen op de basisschool natuurlijk ook erg leerzaam. De leerlingen kijken op een leuke en leerzame manier naar de film, het sluit aan op de belevingswereld van het kind.
Tot slot is het bijhouden van een weblog een leuke manier om al de gevonden gegevens te verwerken. Het afgelopen jaar heb ik al voor meerdere opdrachten een weblog moeten bijhouden, dus voor mij is deze manier van opdrachten publiceren niet geheel onbekend. 

Motivatie Joliek
Ik ben erg benieuwd naar deze opdracht voor kunstzinnige oriëntatie. Ik heb het eerste college gemist en daardoor heb ik de uitleg van de opdracht moeten horen van mijn groepsleden. De opdracht is mij nu wel duidelijk en ik denk dat het erg interessant wordt om hier wat moois van te maken. Normaal als je naar een animatiefilm zit te kijken let je alleen op de film zelf. Je beoordeelt de film vervolgens met de woorden, leuk, grappig, saai of stom. Met deze opdracht is het belangrijk dat je veel meer te weten gaat komen over de technieken die zijn gebruikt om de film te maken. Ik vind het daarom erg leuk dat we een film nu is anders gaan beleven. Ik denk dat het voor iedereen, zowel studenten als kinderen, erg leuk is om ook is op deze manier een film te bekijken. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat je niet bij elke film die je in het vervolg gaat bekijken, alleen maar bezig bent met de technieken die zijn gebruikt. Het is denk ik ook belangrijk dat je een film gewoon kunt zien zonder daar bij na te denken. Ik vind het wel jammer dat we maar naar één film gaan kijken want in de verschillende films kom je natuurlijk ook heel veel verschillende technieken tegen. Toch denk ik dat deze opdracht succesvol gaat worden afgerond en dat we er een hoop van gaan leren.